Factfinding Foodservice (verse) levensmiddelen Duitsland NRW

Een gave bijeenkomst voor foodondernemers. De nieuwste foodservicetrends en afzetkanalen passeren de revue. Aanwezig zijn vertegenwoordigers van ziekenhuizen, bedrijfscatering, horeca en voedselverwerkers. Interessant voor bedrijven in diverse foodsectoren zoals vlees, zuivel, bakwaren, brood en AGF van vers en bewerkt tot diepvries, gekoeld en geconserveerd.

  • Met bijna 18 miljoen inwoners is de Duitse Foodservicemarkt van Noordrijn-Westfalen interessant voor ondernemers en onderzoekers in FoodValley.
  • Nieuwe foodtrends op die markt zijn onder meer: eiwit verrijkte producten, personalised food, gericht op specifieke doelgroepen zoals patiënten of sporters.
  • De totale omzet in de Duitse foodservice groeit jaarlijks en bedraagt bijna € 75 miljard. Na retail is dit het grootste afzetkanaal voor (verse) levensmiddelen in Duitsland.
  • Duitse consumenten hebben andere eetgewoonten dan Nederlandse, dit beïnvloedt ook de gehele foodserviceketen. Vanuit Nederlands perspectief is deze keten niet altijd even makkelijk te doorgronden.
  • De foodservicemarkt in Duitsland is zeer groot, op groothandelsniveau tot wel € 30 miljard inclusief de versgroepen.
  • De keten is ondoorzichtig, er zijn veel verschillende partijen die belangrijk zijn, maar nauwelijks voorkomen in statistieken.

De nieuwste foodservicetrends en afzetkanalen passeren de revue. Aanwezig zijn vertegenwoordigers van ziekenhuizen, bedrijfscatering, horeca en voedselverwerkers. Interessant voor bedrijven in diverse foodsectoren zoals vlees, zuivel, bakwaren, brood en AGF van vers en bewerkt tot diepvries, gekoeld en geconserveerd. Maximaal 20 deelnemers dus meld u snel aan

Naar overzicht