Fietsstimulering

Stap op de fiets met jouw medewerkers!

Aan de slag met fietsstimulering binnen jouw organisatie? Doe mee met Foodvalley op het fietsplatform Love to Ride!

Love to Ride is een internationaal succesvol fietsprogramma waar medewerkers, afdelingen en organisaties fietschallenges kunnen aangaan en mooie prijzen kunnen winnen.

Hoe ziet de campagne eruit?

Foodvalley heeft een fietscommunity op het platform van Love to Ride. Hier zie je precies hoe jouw organisatie ervoor staat: hoeveel kilometer jullie fietsen, hoeveel CO₂ jullie besparen en welke medewerker de beste fietser van de maand is. Bovendien worden er challenges georganiseerd om elkaar extra uit te dagen vaker de fiets te pakken. Competitief, verbindend én er zijn mooie prijzen te winnen!

Maar voordat je start met dit frisse fietspakket, bekijken we uiteraard eerst het fietspotentieel van jouw organisatie. Met een mobiliteitsscan analyseren we de kansen en uitdagingen. Zo kunnen we je een passend advies geven voor een campagne op maat. Voor organisaties is deze scan gratis beschikbaar. Heeft jouw organisatie interesse? Neem dan contact op met mobiliteitsmakelaar Pieter Keeris.

Wat is het concrete aanbod?

Als je met jouw organisatie meedoet aan de fietsstimulering campagne van Foodvalley ontvang je in elk geval:

  • Een communicatiepakket met flyers, posters en digitale content;
  • inzicht in de fietspotentie van jouw organisatie;
  • Een bedrijfsprofiel op de fietscommunity Love to Ride waar iedere medewerker kan meedoen;
  • Verschillende fietschallenges, zoals de Fiets naar je werk week in september en Het Bikkelseizoen in december
  • begeleiding van onze mobiliteitsmakelaar Pieter Keeris
  • een mooie (lease)aanbieding voor een eigen e-bike.
  • Aanvullende acties zoals een e-bikeprobeerpool en fietsreparatiedag

Daarnaast draag je met deze campagne ook bij aan een fijne en gezonde omgeving, met stevige CO₂-reductie. En natuurlijk trappen je medewerkers zich fit en fris!

Wat wordt er van mijn organisatie verwacht?

Regio Foodvalley ziet graag zoveel mogelijk werknemers op de fiets. Daarom ondersteunen wij werkgevers met deze regionale campagne. Wat er dan nog van jouw organisatie verwacht wordt? Enthousiasme en commitment voor de fiets! Samen met jou maken we de campagne passend bij jouw organisatie, en vragen we een bijdrage voor de prijzenpot en anders acties.

Hoe doe ik mee?

Klaar om aan de slag te gaan met fietsstimulering? Meedoen is heel eenvoudig!

  1. Mail onze mobiliteitsmakelaar Pieter Keeris dat je interesse hebt in deze fietscampagne
  2. Hij nodigt je uit voor een intakegesprek met verdere toelichting op de campagne.
  3. Nog steeds enthousiast? Dan mag je het deelnameformulier tekenen en kunnen we van start!