Advies op maat

Aan de slag met jouw mobiliteitsbeleid? Met dit handige stappenplan kun je eenvoudig zelf aan de slag. Kom je er toch niet helemaal uit? Onze mobiliteitsmakelaar denkt graag met je mee en geven gratis advies op maat.

Ook zijn er gratis hulpmiddelen beschikbaar, zoals:

  • Mobiliteitsscan: deze vind je via https://mobilityanalyst.com/regiofoodvalley/
  • Een gratis adviesgesprek met de mobiliteitsmakelaar: aan de hand van een menukaart en concreet stappenplan bekijkt hij samen met jouw organisatie waar je concreet mee aan de slag kunt.

Stap 1: Start met een arbeidsvoorwaardencheck

De eerste stap is een stap terug: hoe ziet je huidige mobiliteitsbeleid eruit? Welke regelingen en voorzieningen zijn er voor jouw medewerkers? Doe een arbeidsvoorwaardencheck binnen jouw organisatie, om kansen en mogelijkheden scherp te krijgen. Benieuwd waar je staat vergeleken met andere organisaties? Download gratis onze benchmark met de gegevens van ruim 200 grotere bedrijven in Nederland.

Download de gratis benchmark. (xlsx, 10 KB)

Stap 2: Doe een postcodeanalyse

Waar wonen jouw medewerkers en hoever is dit van jouw organisatie vandaan? Voer een postcodeanalyse uit om de woonwerkafstand van jouw medewerkers in kaart te brengen.

Stap 3: Check de reispotentie

Hoeveel van jouw medewerkers wonen op maximaal 15 kilometer van jouw organisatie en hebben dus de potentie om hun woonwerkrit fietsend - of zelfs lopend - af te leggen? Check op basis van de postcodeanalyse wat de reispotentie is van jouw medewerkers.

Stap 4: Doe een medewerkerspeiling

Nu de algemene regelingen, voorzieningen en cijfers in kaart zijn gebracht, is het belangrijk om de mening en ervaring van jouw medewerkers boven water te krijgen. Hoe reizen jouw medewerkers normaal gesproken? En waarom reizen ze zo? Wat zijn de behoeften en wensen van jouw medewerkers? Stuur een korte vragenlijst uit en houd een aantal diepte-interviews voor een zo compleet mogelijk beeld.

Stap 5: Bepaal de doelen en ambities van jouw organisatie

Op basis van bovenstaande uitkomsten bepaal je de doelen en ambities voor jouw organisatie. Waar liggen er kansen voor verbetering en welke mogelijkheden zijn er?

Stap 6: Start met concrete projecten

Nu de huidige status bekend is, doelen en ambities bepaald zijn, is het tijd om met de implementatie aan de slag te gaan. Welke projecten ga je concreet opstarten en wie ga je vanuit jouw organisatie daarbij betrekken?

Toch een beetje hulp?

Kun je toch wel wat hulp gebruiken? Wij denken graag met je mee en geven advies op maat.
Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken.

Schakel hulp in